هوم جیم چیست ؟ صفرتا ۱۰۰ تجهیزات هوم جیم

هوم جیم چیست ؟ صفرتا ۱۰۰ تجهیزات هوم جیم

 هوم جیم (Home gym ) همانطور که از اسمش پیداست، باشگاه مجهزی است  که در خانه برای ورزش کردن تجهیز می شود .
ورزش کردن در باشگاه ها و سالن های ورزشی ، موجب افزایش انرژی و ایجاد انگیزه بیشتر می شود ، اما افراد شاغل در دنیای امروزه وقت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند . کما اینکه بسیاری از افراد به دلیل تایم کاری خود علاقمند به ورزش کردن در ساعات اولیه صبح هستند ، که بسیاری از باشگاه ها این امکان را به آن ها نمی دهند.

هوم جیم 1

مزایای هوم جیم 

محیط تمیز:

روزانه تعداد افراد زیادی به باشگاه می روند ، افرادی که ما آنها را نمی شناسیم و هریک فرهنگ  متفاوتی نسبت به ما دارند. بپذیرید که باشگاه ها پراز میکروب هستند .

بیشتر باشگاه های بزرگ ، تعداد اعضای بسیار زیادی دارند . به نظر شما چند نفر از این اعضا در یک روز از دمبل ها و تشک های یوگا استفاده می کنند و با بدن های عرق کرده بر روی این تشک ها استراحت می کنند ؟

مهمترین فایده ورزش در خانه همین است  ؛ شما باشگاهی تمیز دارید ، که می توانید با خیالی راحت در محیطی به دور از میکروب  در آن تمرین کنید و لذت ببرید .

GYM MIROR
space

محیط منحصر به فرد :

موسیقی تاثیر زیادی در روند تمرین یک ورزشکار دارد. یک هوم جیم یا باشگاه خانگی  امکان لذت بردن از موسیقی مخصوص به خودتان را به شما می دهد . حتی می توانید هنگام ورزش در هوم جیم شخصی خود برنامه دلخواه خود را  نیز ببینید .

راحتی و تنوع :

هوم جیم ، مشکلات برنامه ریزی برای باشگاه رفتن را از شما می گیرد . نیازی نیست در یک روز خاص ، یک ساعت خاص ورزش کنید . شما می توانید هر لحظه که دوست داشتید ورزش کنید و در عین حال مراقب فرزند خود نیز باشید .

در سالن باشگاه ها ، شما تنها  یک نوع ورزش را انجام می دهید که ممکن است مختص به بخش مشخصی از بدنتان باشد ، اما هوم جیم به شما این امکان را می دهد که هر سبک ورزشی را که دوست داشتید انجام دهید . می توانید به کمک فیلم های آموزشی  ایروبیک کار کنید ، یا یک روز را به یوگا اختصاص دهید ، حتی می توانید ورزش های ترکیبی  مقاومتی ،ایروبیک را انجام دهید ، بدون آن که نیاز به پرداخت هزینه دو  کلاس باشد .

ورزش با خانواده :

چه چیزی جذاب تر از یک ورزش خانوادگی ؟ ورزش کردن کنار خانواده و فرزندان نه تنها در روند سلامتی و  تناسب اندام خانواده موثر است بلکه این امر ، موجب افزایش کیفیت ورزش شما شده و لذت چند برابری برای شما ایجاد می کند .

FAMILY GYM 1

مراحل ساخت و تجهیز هوم جیم

 

فضای تمرین :

فضایی را که به عنوان فضای هوم جیم خود در نظر گرفته اید  مشخص کنید و اندازه گیری دقیق ازین فضا داشته باشید.

تمام اندازه گیری ها را یادداشت کنید ، و هنگام خرید تجهیزات ورزشی همراه خود داشته باشید .

اگر فضای کوچکی برای باشگاه خانگی خود در نظر  دارید ، بدانید که  ممکن است فضای کافی برای تجهیزات بزرگ را نداشته باشید .

بهترین کار این است ، که کار را به کاردان بسپارید و بگذارید صفر تا ۱۰۰ راه اندازی و تجهیز هوم جیم را برایتان انجام دهد. لومانا اسپرت ، از ابتدای طراحی ، دیزاین و  تجهیز هوم جیم شخصیتان در کنار شما خواهد بود .

هدف خود را مشخص کنید :

شناخت اهداف ورزشیتان ، این امکان را به شما می دهد که انتخاب بهتری هنگام خرید تجهیزات ورزشی خود داشته باشید .برای مثال ، اگر صرفا تمرکزتان بر روی استقامت بدنتان است ، خرید تردمیل را باید اولویت قرار دهید ؛ اما تردمیل انتخاب خوبی برای عضله سازی نیست و باید در این مورد به فکر خرید دنبل باشید .

بودجه :

گران بودن دستگاه های بدنسازی یک مسئله مهم در راه اندازی یک هوم جیم است. یک هوم جیم علاوه بر هزینه ایمن سازی و طراحی  ، هزینه هایی مانند خرید وسایل و تجهیزات را نیز دارد ،با تعیین بودجه  ، بر اساس بزرگی و کوچکی فضا و حتی تعداد پریز های برق موجود در فضای خود تعداد دستگاه های الکترونیکی خود را تعیین کنید . مجموعه لومانا اسپرت ، این امکان را به شما می دهد که بر اساس بودجه خود یک هوم جیم مجهز و کار بردی برای خود داشته باشید .

تجهیزات :

اکثر تمرینات خانگی ، با کش و توپ انجام می شوند ، حتی می توانید با نصب یک میل بارفیکس عضلات سرشانه خود را  هم درگیر تمرین کنید ؛ بدون آنکه نیاز به یک دستگاه بزرگ باشد .اگر احساس می کنید ، برای تمرین های خود نیاز به دستگاه الکترونیکی دارید ، بهترین انتخاب یک دستگاه چندکاره است که بیشترین بازده را به شما می دهد. تیم لومانا اسپرت آماده ی کمک و مشاوره در زمینه راه اندازی و تجهیز باشگاه شماست.

تجهیزات مورد نیاز هوم جیم ​

 

چرخ تمرین شکم :

یکی از روش های ساده برای انجام تمرینات شکمی و عضلات پشت ، استفاده از این چرخ ها است . تمریناتی که با چرخ شکم انجام می شود ، بر روی ماهیچه های شکمی تاثیر خوبی دارد .

belly wheel

توپ پیلاتس:

بطور کلی ، از توپ ها برای انجام تمرینات بدنسازی ، که بطور خاص به  عضلات شکمی فشار وارد می کنند  ، می توان استفاده کرد .توپ پیلاتس از جمله وسایل تمرینی است ،که می توان از آن  به شکل های گوناگون استفاده کرد .

در انتخاب یک توپ پیلاتس خوب باید به  عواملی همچون : اندازه و قابل حمل بودن  توجه کرد. باید توپی انتخاب کنید که تحمل وزن آن از وزن شما بیشتر باشد .

ball 1
ring

حلقه پیلاتس :

حلقه پیلاتس ضمن اینکه نیاز به فضای زیادی ندارد ، تمرین های متفاوتی را پوشش می دهد .

از حلقه های پیلاتس در یوگا نیز استفاده می شود ، ازین رو به آن رینگ یوگا هم می گویند . به کمک حلقه پیلاتس تمرین های ، تعادلی استقامتی ، کنترلی ، تمرین روی عضلات پا، ران ، نیم تنه بالا، شکم و … را می توان انجام داد .

طناب :

با جود ارزان قیمت بودن طناب های ورزشی ، این وسیله تاثیر زیادی در کالری سوزی دارد ؛ و یک تمرین هوازی خوب بشمار می آید. اگر فضای کافی برای پریدن و چرخیدن دارید ، در تجهیز باشگاه خود با طناب لحظه ای درنگ نکنید

rope

هولاهوپ :

علاوه بر ورزش  و کاهش وزن ، از حلقه های هولاهوپ می توان به عنوان یک وسیله سرگرمی نیز یاد کرد .

تمرکز حلقه های هولاهوپ ، بر روی شکم و کم کردن سایز است ؛ هولاهوپ که به حلقه لاغری نیز مشهور است یک کالری سوز قوی است که هر ۱۰ دقیقه بیش از ۱۰۰ کالری را در بدن می سوزاند .

holahop

استپر :

استپر ، یک دستگاه هوازی دو پداله است که کار کردن با آن نیاز به آموزش خاصی ندارد . دسته های تعبیه شده روی استپر موجب حفظ تعادل می شود . با قرار دادن پا روی پدال های استپر ، می توانید بطور ثابت آن ها را بالا و پایین کنید . استپر  ها شبیه ساز بالا رفتن از پله ، یا راه رفتن در شیب ها و کوهنوردی است که ضمن بالا بردن ضربان قلب کالری سوزی خوبی دارد .

مدل های مختلف و متنوع استپر ، موجب تنوع قیمتی استپرها از ۱۰۰هزار تومان تا چندین میلیون تومان شده است. 

قراردادن استپر در باشگاه، نیازمند فضای بیشتری نسبت به تجهیزات قبلی دارد.  به کمک مشاوران لومانا اسپرت شما می توانید ، استپر ی متناسب با فضا و بودجه خود داشته باشید

stepper
bike

دوچرخه ثابت :

از جمله وسایلی که اغلب با آن آشنایی داریم ، دوچرخه ثابت است .دوچرخه های ثابت انواع مختلف دیجیتالی و ساده دارند .دوچرخه های دیجیتالی برنامه پذیر هستند و امکانات متفاوتی دارند.

حین رکاب زدن روی دوچرخه ثابت ، علاوه بر افزایش ضربان قلب و کالری سوزی شما می توانید تا هر مسافتی که می خواهید رکاب بزنید .این دوچرخه ها مانند دویدن و پیاده روی آسیبی به مفاصل شما نمیزنند .

استفاده از دوچرخه ثابت فشار نسبتا کمتری دارد، تداخلی با عضله سازی ندارد ،کالری زیادی میسوزاند ، فضای کمی اشغال می کند،گوش دادن به موسیقی و تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقتان را برای شما  راحتتر می کند .

تردمیل :

گرانترین و جاگیرترین و در عین حال محبوب ترین وسیله ورزشی تردمیل است . به کمک تردمیل می توان ، با سرعت های مختلف ، در شیب های متفاوت راه رفت و یا دوید .

تردمیل، بهترین گزینه برای انجام ورزش های هوازی است ، با افزایش چالش ها و فشار تمرین خود می توانید با تغییر سرعت و شیب تردمیل کالری بیشتری بسوزانید.  تردمیل ها انواع مختلفی دارند ؛ برای فضاهای کوچک بهتر است از تردمیل های تاشو استفاده کرد تا بتوان پس از تمرین آن را تا کرده و قسمت های آن را کنار گذاشت .

اما از آنجایی که تردمیل یک وسیله با قیمت بالاست ، هنگام خرید آن باید درباره مدل های مختلف آن مطالعه دقیقی داشت تا انتخاب درستی صورت بگیرد ، و تردمیلی مناسب با نیاز هایمان انتخاب کنیم .

لومانا ، برای انتخاب تردمیل متناسب با نیاز های شما ، که مناسب با بودجه و فضای هوم جیم تان باشد ، آماده کمک و راهنمایی به شما است .

trad

دمبل ، کش و کت بل :

بهترین وسیله برای انجام تمرینات قدرتی دمبل ها هستند . دمبل ها از جمله ارزان ترین و کوچک ترین دستگاه های بدنسازی به شمار می آیند. دمبل ها پایه و اساس هر سالن ورزشی و باشگاه خانگی هستند .

دمبل های بدنسازی ، در وزن ها ، طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند ، اما اگر فضای کافی برای نگهداری از دمبل ها را ندارید بهتر است از کش ها استفاده کنید .

با فیکس کردن یک سر کش به یک جای ثابت ، بدون نیاز به هیچ تجهیزات خاصی می توانید حرکات ایستاده مربوط به انواع دستگاه های بدنسازی را شبیه سازی کنید .بسیاری از تمرین های ورزشی را می توان به کمک کش ها انجام داد . کش ها اساس تجهیزات هوم جیم هستند .

کت بل ، یا دمبل روسی نوعی وزنه است . تفاوت کت بل با دمبل دارد در درگیر کردن ماهیچه هاست .کت بل ها در طرح ها و وزن های متفاوت برای تمرین ماهیچه های خاصی طراحی می شوند .

dambell
kesh
ketbell

کیسه بوکس :

برای انجام تمرین های نفس گیر که استرس روزانه را از شما بگیرد ، می توانید یک کیسه بوکس به باشگاه خود اضافه کنید  و از ضربه زدن به آن لذت ببرید ، به شرط آن که فضای شما برای نصب کیسه بوکس مناسب بادشد .

بارفیکس :

با نصب بارفیکس می توانید، عضلات پشتی خود را تقویت کنید. کافیست یک بارفیکس را به محکم ترین چهارچوب موجود در خانه وصل کنید تا بتوانید تمرین های متنوعی را با آن انجام دهید .

هالتر و وزنه :

خرید هالتر دست شما را برا ی انجام تمرینات قدرتی باز می گذارد . هالترهایی که صفحات فلزی دارند معمولا نسبت به سایر هالترها مقاوم تر هستند . هالتر ها امکان افزایش وزنه را  نیز به شما می دهد .اما نباید فراموش کنید،  که یک ست هالتر با صفحات فلزی خود فضای زیادی را اشغال می کند ، که نیازمند نظم دهی و سازمان دهی ویژه ای خواهد بود .

در تجهیز باشگاه خانگی ، با سپردن کار خود به تیم لومانا اسپرت می توانید مطمئن باشید تا حداکثر استفاده از حداقل فضا را خواهید داشت .

box
baar
hulter 1

کش های TRX

تی آر ایکس ، حرکات تمرینی متنوعی دارد ، که با کش مخصوص به خودش انجام می شود . برخی از کش های تمرینی TRX قرقره دارند که می  توان آن را به درب  اتاق وصل کرد. این کش ها ابزار مناسبی برای استفاده بهینه و درست از فضا هستند .

kaff

زیر انداز ورزشی :

برای هوم جیم خود حتما یک کفش پوش تهیه کنید . انجام تمرینات یوگا و ورزش های کششی و انعطافی نیازمند کف پوش است . کف پو ش ها از زخمی شدن و ساییده شدن زانو و مفاصل جلوگیری می کنند .

آینه دیواری :

وجود آینه های دیواری همانقدر که می تواند ایجاد انگیزه برای ورزش کند ،ممکن است  مو جب حواس پرتی نیز  شوند .اما با یک مدیریت درست می توانید با تماشای خود هنگام ورزش کردن معایب ورزشی خود را رفع کنید .

GYM MIROR 1

سیستم صوتی :

موسیقی  باعث ایجاد حس نشاط و انگیزه در شما می شود . داشتن یک اسپیکر مناسب در هوم جیم ، به شما حس بهتری می دهد .

همچنین می توانید ، با نصب تلویزیون، برروی دیوار هوم جیم خود علاوه بر تماشای  فیلم های آموزشی و ورزشی ، برنامه مورد علاقتان را نیز تماشا کنید .

 

سایر تجهیزات :

یک باشگاه خانگی مانند یک سالن ورزشی ، نیازمند نور کافی و تهویه هوای مناسب است . پس این موارد را نیز در نظر بگیرید.

علاوه بر همه موارد ذکر شده ، در راه اندازی و تجهیز یک هوم جیم امنیت فضا و تجهیزات اهمیت بسیاری دارد . به همین دلیل است که از  راه اندازی و تجهیز باشگاه خانگی به عنوان یک حرفه تخصصی  یاد می شود .

لومانا اسپرت با سابقه تاسیس و تجهیز باشگاه های ورزشی و هوم جیم همواره  آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. فرقی نمیکند در کدام یک از شهر های کشور عزیزمان باشید، برای دریافت اطلاعات بیشتر و بررسی فضای شما فقط کافیه با ما در ارتباط باشید.